Hemma i sverige nu!


Lite färg har man allt fått ;)

Heeej på er alla saknade!
Har varit hemma sen 3 på dagen men har verkligen inte orkar blogga... Förlåt för att jag heller inte blogga i veckan som jag lovade, men jag ville inte lägga tid på att gloo på en dator.

Egypten var underbart! Bra väder hela veckan, har solat varje dag! :cool: Snorklat har jag också gjort. Som ni kanske läst eller hört så har det varit flera hemska hajattacker i Sharm El Sheikh, där vi var. Attackerna var i Nama Bay, bara några km längre bort från våran strand. Riktigt otäckt! :(

För att slippa berätta vad jag gjort precis varje dag så kortar jag ner de.
Vi kom fram i söndags runt 9 på kvällen, åkte till hotellet och sedan gick vi och åt.

På måndagen
åkte vi på en City Tour då jag prutade till mig en louis vuitton väska & 2 louis vuitton-plånböcker för 200 Egyptiska pund (ca 240 kr) tillsammans.
Jag & Mamma har legat och stekt i solen varje dag, antingen på stranden vid det turkosa vattnet eller vid en av dom 3 stora poolerna.

Hotellet är verkligen super fint, vi bodde på Tropicana Grand Azur, super fräscht! Stort rumm med en liten terass. Underhållning på en stor scen varje kväll och väldigt god mat i den 5 stjärniga restaurangen.

På tisdagen snorklade jag för första gången i mitt liv och det gick superbra!

Vi hade all inclusive så det var bara att gå och hämta dricka och käk i snacksbaren när man ville.

Fredagen tillbringare vi till Jeepsafari. Vi blev hämtade utanför hotellet sedan åkte vi rakt ut i öknen hur snabbt som helst, chaffören var ju nästan galen så som han körde. Vi åkte genom en liten by och sedan var det dags att rida lite kamel. Så jäkla obekvämt var det! När vi ridit kamel i ca 20 min så kom vi fram till "Blå hålet". Där vi snorkla. Det var en 100x100 stort djup som var mellan 40-100 m djupt. Jag höll mig till de lite grundare vattnet och snorkla omkring där bland alla coola fiskar. Hade med mig undervattenskamera, hoppas bilderna blev bra. Vi snorklade i 30 min sen käkade vi och efter det åkte vi hem.

Igår (lördag) var det sista dagen i Sharm El Sheikh så jag och mamma tog en snabb taxi in till Old Market för att göra en sista shoppingrunda. Jag köpte bl.a en svart Chanel väska för 125 EP (150 kr), ett riktigt kap ;) Det kommer upp bilder på det jag köpte i dagarna.

Imorses var vi tvugna att gå upp kl halv 4 för vid 5 kom bussen och hämtade oss, sedan åkte vi supertrötta till flygplatsen. Planet lyfte halv 8 lokal tid, vi landade i sverige halv 12 svensk tid efter en trött flygresa. Mormor mötte upp oss på Landvetter sedan åkte vi raka spåret hem till lilla Vinninga i kylan. Det kändes konstigt att komma ut i kylan när man är van med 30 grader en hel veckan ;)

Bilderna från semstern kommer upp på bloggen imorgon, orkar inte idag, är supertrött!





Kommentarer
Postat av: elin [foto & vardag]

sv; tack! :) har lagt till dig på bloglovin nu btw!

2010-12-05 @ 18:50:22
URL: http://elinmargaretalanden.blogg.se/
Postat av: elina

sv: joo det är klart :P



åhh jag vill också utomland ;(

2010-12-05 @ 19:35:55
URL: http://fotografenimig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?♥

E-postadress: (publiceras ej)♥

URL/Bloggadress:

Vad vill du?♥:

Trackback
RSS 2.0