Sawgrass Mills

Lite av de jag köpte när vi åkte och shoppade igår (tisdag) på Sawgrass Mills. Det är ett ställe med massor av olika kända butiker och märken och det är typ billigare än billigast. T.ex så kostar Ralph Lauren ungefär en femtedel jämfört med priset här i Sverige... De butiker jag handla i var Hollister, Ralph Lauren, U.S. Polo assn, VS, Mango, Forever 21 och Nike Factory store.

Nu är vi här!

Lite bilder från resan hit

Heeej på er!

Resan hit till Delray Beach gick jättebra. Men kan inte direkt påstå att jag njöt att 9 h på ett dånande flygplan och en resa på ca 17 timmar totalt. Fast när vi nu är här så finns det inte så mycket att klaga på längre, haha!

Somsagt så började allt 06.30 då vi lyfte från Landvetter och vi var framme i Florida vid midnatt svensk tid. Vi mellanlande först i München och sedan i Newark på vår väg hit. Newark ligger strax utanför NYC så ovan ser ni en bild över Manhattan som jag tog från planet. Så nu kan jag officiellt säga att jag sett Empire State Building, Frihetsgudinnan m.m, hehe!

När vi kom fram i Fort lauderdale, Fl, hämtade John upp oss och så åkte vi hem till honom i Delray. Vi lämnade väskorna för att sedan åka till La Bamba's (mexikansk restaurang) för att äntligen käka riktig mat. Jag åt fetaste tallriken med en Biff-burrito, stekt ris, bönor och massa cheeeese, så gött och blev otroligt mätt! (orkade inte äta upp allt som ni kanske förstår)

Just nu är klockan nio på morgonen här och jag vaknade för någon timme sedan. Har sovit som en gud inatt så det inte varit så många timmars sömn under resan. Idag har vi planerat att dra och handla lite mat, hyra bil och dra till poolområdet. Men nu ropar pappa att frukosten är klar, bye!

HEJDÅ SVERIGE

Nu lyfter snart planet mot München, sedan ska vi vidare till Newark och efter det Fort Lauderdale, FLORIDA! Ha det gött, vi hörs när vi hörs!

ootd

It's friday friday och jag bär dessa kläder idag. Den superfina tröjan (ny) är från Ginatricot och jeansen från Dr.Denim. Måste bara säga att detta kan nog vara den skönaste, och givetvis finaste tröjan, jag köpt!

Inte nog med att det är fredag, det är HÖSTLOV! Det är även bara 2 dagar (!!) kvar tills jag och pappa drar till Florida! Aaah resfeber så det bara står om det, men har inte ens börjat packa än, haha!

N

Fina Nicoline

Livstecken

Har massooor bilder att visa er, måste bara ta mig tid att fixa med dem, ha de!

Höstens motljus

19 dagar

Kom nyss på att jag helt hade glömt att berätta en sak! Det är nämligen så att jag och pappa har bokat ännu en resa till Florida i år igen över höstlovet, så himla pepp!! Något av det bästa är att vi denna gången ska åka ner till Key West, hur najs?! Vi ska bo hos John, vilket vi gjorde sist också, och det ska bli så himla kul att träffa honom!

Det jag är mest nervös över inför resan är flyget dit! Vi ska nämligen flyga Landvetter-München-Newark-Fort Lauderdale och är så rädd att vi ska missa flighten i Newark! Vi har nämligen 2 timmar på oss där att först gå igenom en kontroll, direkt när vi landat, där de kollar vårt visum och godkänner oss in i landet, vilket inte kommer vara några problem. Efter det ska vi hitta rätt terminal, passkontroll, gate osv osv... Känner på mig att vi kommer få springa en hel del, hahah!

Skolfoto

Topp - Hollister // Byxor - Dr.Denim // Cardigan - Indiska // Skor - Johnny Bulls // Klocka - Gant

Till slut hade äntligen Teknikprogrammet skolfoto idag, sist av alla på DLG. Ovan ser ni vad jag hade på mig! Då jag inte känner att man behöver klä upp sig något speciellt för att ta skolfoto valde jag en enkel men ändå fin outfit.

Helgen

Firade kanelbullens dag i fredags med en kanelbulle som skolan bjöd på, gottgott!

Fredagskvällen/natten spenderades hemma hos Linnea med ett riktigt härligt gäng tjejor! Vi hade först lite middag då vi bl.a åt sallad med stekt kyckling, krutonger, mango raja, fetaost. Sedan hade vi även vitlöksbröd, mjukostar, kex, baguetter, skinka, you name it! Vi avslutade vår middag med choklad och hallonmousse, snacka om att man var proppmätt... Senare kom lite mer folk och vi hade en riktigt rolig kväll/natt med dans och skönsång!

I lördags jobbade jag 14.00 till 02.00 hos pappa på hans krog. Han hade nämligen sin årliga skaldjursskiva så det var fullt ös i 12 timmar. Snacka om att jag var trött sedan, men som sagt, cash is king! När jag äntligen hade slutat satte jag mig och tog en eller annan fincrisp med philadelphia och mina hundar var minst sagt sugna på ett kex de med!

Igår tog jag det bara lugnt. Min bror och hans familj kom på besök så myste med mina underbara brorsbarn.

Kram, S

Valle

"Street Photography"

En liten samling bilder jag tog under några lektioner av Fotografisk bild, temat var då Street Photography.