Ny systemkamera

 
Har sagt farväl till min trogna D3000 efter mer 3 och ett halvt år tillsammans. Nu är jag istället ägare till denna godingen, Nikon D3200. Vilken förändrig, eller hur? Haha...
 
Anledningen till att jag köpte en ny kamera var först och främst p.g.a. att pappa behövde en ny. Så då köpte han min och jag beställde en D3200. Varför jag valde just den var först och främst priset. Sedan var det och att den är en uppdaterad variant av min gamla som jag är så van vid. 
 
De största skillnaderna på kamerorna är väl att den nya har Live view, man kan filma med den och det är en 24,2 megapixelkamera, tillskillnad mot min gamla med endast 10 megapixlar. Man har även möjlighet att fota med mycket högre ISO än med D3000. 
 
Har hittills fotat med den lite och även prövat att filma en hel del. Det jag först och främst la märke till är den grymma upplösningen i både filmerna och fotona. Ljuset känns helt annourlunda och bättre i denna än i den gamla. Jag trivs iallafall med kameran och är mer än nöjd över att jag köpte den! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?♥

E-postadress: (publiceras ej)♥

URL/Bloggadress:

Vad vill du?♥:

Trackback
RSS 2.0